Akademický malíř Boris Nosek je malíř, grafik a designér porcelánu, který se narodil v Praze 2. 2. 1962.

V letech 1977 – 1981 studoval SOŠV v Praze, od roku 1981 – 1987 pak Akademii výtvarných umění v Praze, obor grafika u prof. Čepeláka. Absolvoval v roce 1987 diplomovou prací „Zoo Praha“ - cyklem hlubokotiskových leptů a litografií na téma ZOO Praha.

Tato technika se stala jeho nejoblíbenějším grafickým vyjádřením. Realizoval v ní nejen řadu zvířecích námětů a řadu ilustrací, ale i velký cyklus na téma „Hotel Imperial Karlovy Vary.“ Životním tématem autora je svět zvířat, zejména kočkovitých šelem a antilop, z afrického safari.

Ve svých kombinovaných technikách pracuje s vysokým reliéfem latexové hmoty, který se uplatnil hlavně v cyklu obrazů moře a korálových útesů. Vývoj jeho tvorby můžeme zařadit do několika období, jejichž jednotícím prvkem je stylizace.

Autorovu tvorbu představují výrazově odlišné cykly, např.: „Animals in Action,“ silně dekorativní „HEARTDECO,“ kresebné „Mimikry“ a tajemné „Antilopy noci.“ Již od roku 1989 se intenzivně zabývá tvorbou originálního autorského porcelánu – jak malbou a dekorem, tak vlastním designem původních tvarů ve sféře užitého umění, ale i volných uměleckých soliterů – mis, žardiniér, váz, sošek a dóz.

Motivy porcelánové tvorby přímo souvisí s náměty kreseb, grafik a obrazů. Dají se rozdělit do několika základních témat.

Do prvního období lze zařadit tzv. „Zvířata v akci,“ do nějž spadá i již zmiňovaná diplomová práce. Zvířata jsou zde zachycena v typickém pohybu v klidu i rozmanitých pozicích. Jde nejen o anatomii, ale i psychologii jednotlivých zvířat. V tomto stylu vzniká celá řada jídelních a kávových servisů pod názvem „Safari – Afrika.“ Většina setů je realizována malbou čínskými solemi a konturovou linií zlatem pod glazuru. Předností dané techniky a způsobu dekorac je možnost obnovení glazury po víceletém užívání dalším výpalem. Celá malba je fixována pod glazurou. Další předností této techniky je její praktická použitelnost.

Noskova umělecká díla lze nejen obdivovat, ale zároveň prakticky užívat, dokonce umístit do myčky na nádobí či mikrovlnné trouby. Autor garantuje možnost scelení glazury i po častém užívání.
Běžně se průmyslový dekor na porcelánu vypaluje při teplotě 750°C – 900 °C. Vypaluje porcelán při teplotě 1380°C., proto motiv, vypálený na tuto teplotu už nevyhoří při inovaci glazury.

Partnery projektu jsou: